Ford Otosan ve Mars Logistics, Sürdürülebilir Taşımacılığa Yön Verdi

Ford Otosan ve Mars Logistics, Romanya Craiova Fabrikası ile Türkiye arasında sürdürülebilir bir lojistik çözümü hayata geçirdi. Yeni intermodal taşıma hattı, üretim parçalarının Türkiye'den Romanya'ya, Romanya'da üretilen araçların ise Türkiye'ye demiryoluyla taşınmasını sağlayacak. Bu, karayolu taşımacılığına kıyasla %63'e varan emisyon azaltımı hedefliyor. Proje, lojistik süreçlerin verimliliğini artırırken maliyetleri de düşürmeyi amaçlıyor. Haftada dört sefer düzenlenecek hat ile yılda yaklaşık 12.000 aracın taşınması planlanıyor. Bu yenilikçi yaklaşım, Ford Otosan'ın Avrupa'daki üretim ağını güçlendirirken, Türkiye ve Romanya arasındaki ticari ilişkileri de geliştiriyor.

Türkiye-Romanya Arası Karşılıklı Taşımacılık

İstanbul Halkalı ve Romanya Craiova Fabrikası arasında karşılıklı olarak haftada dört sefer düzenlenecek olan intermodal hat, Ford Otosan'ın Romanya'daki ilk yatırımı olan Craiova Fabrikası'nın verimliliğini artırmayı hedefliyor. Bu hat sayesinde, Craiova Fabrikası'nda üretilen araçlar Türkiye'ye taşınırken, üretim parçaları da Türkiye'den Romanya'ya taşınacak. Mars Logistics ile yapılan iş birliği, bu süreçlerin sorunsuz ve verimli bir şekilde yürütülmesini sağlıyor. Hem araç hem de parça taşımacılığında yaşanacak verimlilik artışı, Ford Otosan'ın rekabet gücünü artıracak. Bu proje, sadece maliyet tasarrufu sağlamakla kalmayacak, aynı zamanda çevre dostu bir lojistik modelinin uygulanmasına da önemli bir katkı sağlayacak.

Sürdürülebilirlik Odaklı Lojistik

Ford Otosan Lideri Güven Özyurt, projenin sürdürülebilirlik ve operasyonel verimlilik açısından büyük önem taşıdığını vurguladı. Craiova Fabrikası'nda üretilen Ford Puma ve Courier modellerinin bir kısmının bu yeni lojistik modelle Türkiye'ye getirileceğini belirtti. Özyurt, hem maliyet avantajı sağlanacağını hem de çevreye duyarlı bir yaklaşım sergileneceğini ifade etti. Ford Otosan'ın sadece kendi üretim süreçlerini değil, tedarik zinciriyle birlikte tüm ekosistemini güçlendirmeyi hedeflediğini de sözlerine ekledi. Romanya'daki Türk tedarikçilerle yapılan iş birliği ve Türkiye'den 60'tan fazla tedarikçiyle sürdürülen çalışmalar, bu entegre yaklaşımın örneklerini oluşturuyor. Sancaktepe AR&GE merkezinde geliştirilen modellerin mühendisliğiyle bilgi ve teknoloji ihracatı da devam ediyor.

Mars Logistics Yönetim Kurulu Başkanı Garip Sahillioğlu ise, demiryolu taşımacılığında sürdürülebilir çözümlerin yaygınlaştırılması hedefiyle çalıştıklarını ve Ford Otosan ile gerçekleştirdikleri iş birliğinden duydukları memnuniyeti dile getirdi. Pars Demiryolu şirketine ait lokomotifler ile özel demiryolu taşımacılığı yapılacağını belirterek, sektördeki öncü adımlarına devam edeceklerini vurguladı.